HTML

Amit az orvosok sem tudnak megmondani...

2012.07.16. 17:16 Ádi79

Tavaly jártam több véradáson, s az egyiken rákérdeztem az engem vizsgáló dokinőre, hogy mi lehet az összefüggés a között, hogy egyik nap szívok egy vízipipát és hogy másnap jobban megy a futás, később fáradok el. Nem tudott válaszolni. Még csak hebegni-habogni sem.Ezután megkérdeztem a háziorvosomat is, aki szintén nem tudott konkrét választ a miértre.
Ezek után pénteken kaptam egy pulzusmérős futóórát, gondoltam kipróbálom, hátha látok valami lényegest.
A kezdeti 69-75 szívverésről /nagyjából 35%-ról/ a vízipipázás közben felment 130 /65%/ környékére, majd a pipázás után lassan kezdett el csökkenni.
Másnap volt a Délibáb félmaraton a Hortobágyon. Magam voltam meglepve a legjobban, hogy bár néha hallottam futás közben a fülemben megdobbanni a szívem, az óra mégsem jelezte a 95%-ot, amit alap adatokból számolt ki. És miután befutottam, csak nagyon lassan csökkent a pulzusom, amiről arra következtetek, hogy még bírtam volna egy darabig futni. Egyébként szintén olyan 65-70% körül mozgott.
Lehet, a pipázás nyújtotta "erőkifejtés nélküli tréning" valamit hozzátesz, javítja a vérkeringést?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adi79.blog.hu/api/trackback/id/tr844660297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása